



Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.
I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.
I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.
Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.
Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.
Les mer
Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.
I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.
I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.
Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.
Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.
Les mer
Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.
I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.
I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.
Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.
Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.
Les mer
Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.
I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.
I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.
Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.
Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.
Les mer
Utvalgte oppdrag
Oppdrag
2024 -
2025
Mattilsynet
Fullstackutvikler
2023 -
2024
Mattilsynet
Backendutvikler
2020 -
2023
Capeesh
Lead Utvikler, Salg og customer success
2019 -
2020
Way AS
Utvikler
2018 -
2019
Revolve NTNU
Tech Lead og Utvikler
2024 -
2025
Mattilsynet
Fullstackutvikler
2023 -
2024
Mattilsynet
Backendutvikler
2020 -
2023
Capeesh
Lead Utvikler, Salg og customer success
2019 -
2020
Way AS
Utvikler
2018 -
2019
Revolve NTNU
Tech Lead og Utvikler
2024 -
2025
Mattilsynet
Fullstackutvikler
2023 -
2024
Mattilsynet
Backendutvikler
2020 -
2023
Capeesh
Lead Utvikler, Salg og customer success
2019 -
2020
Way AS
Utvikler
2018 -
2019
Revolve NTNU
Tech Lead og Utvikler
2024 -
2025
Mattilsynet
Fullstackutvikler
2023 -
2024
Mattilsynet
Backendutvikler
2020 -
2023
Capeesh
Lead Utvikler, Salg og customer success
2019 -
2020
Way AS
Utvikler
2018 -
2019
Revolve NTNU
Tech Lead og Utvikler
Utvalgte kurs og sertifiseringer
Kurs og sertifiseringer
Reactive Application With Spring WebFlux Framework
Kompetanse
REST API
Terraform
SOAP
Hibernate
ID-Porten
Natural Language Processing (NLP)
Tripletex
Wordpress
Azure Active Directory
Maskinlæring
React
Azure Blob Storage
JSON
Kotlin
OAuth2
TypeScript
Docker
Google Cloud Platform
PostgreSQL
Microservices
C#
.NET
Git
node.js
GitHub
Spring Boot
Infrastructure as Code (IaC)
Github Actions
CQRS
Protobuf
GCP Secret Manager
Terragrunt
Azure Speech Recognition
Azure OAuth2
Gamification
NATS
GCP Cloud Storage
Robot operating system
Vite
Eppo
nginx
Unity
Ephyto-hub
Hubspot
Copyright ©2025. All rights reserved.
Copyright ©2025. All rights reserved.
Copyright ©2025. All rights reserved.
Copyright ©2025. All rights reserved.