Martin

Sandberg

Utvikler

Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.

I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.

I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.

Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.

Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.

Les mer

Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.

I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.

I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.

Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.

Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.

Les mer

Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.

I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.

I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.

Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.

Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.

Les mer

Martin er en engasjert senior systemutvikler, med et hjerte for å lage samfunnsnyttige løsninger. Han har tilegnet seg ferdigheter som både utvikler og leder, og han har vært innom mange ulike teknologier og utviklingsmiljøer som gir han en bred kunnskap og innsikt i utviklingsarbeid.

I Mattilsynet har Martin jobbet i Team Planter og Team Eksport, 2 autonome produktteam. Utviklingen har primært vært i Kotlin med Spring Boot og React frontendapplikasjoner. Han var med Team Planter på å utvikle og lansere Norges nye løsning for planteimport, Digiplant, fra bunnen av med event-basert arkitektur. I tillegg utviklet han den første prototypen for automatisert risikovurdering av importerte planter basert på forskriften for planteimport. I Team Eksport har han vært med å forvalte og utvikle nye funksjonaliteter, tjenester og nytt design for eksportløsningen.

I Capeesh var Martin ledende app-utvikler i Unity (C#) for å utvikle sømløs talestyrt språkopplæring på mobil. I denne rollen var Martin sentral for utviklingen som sikret Capeesh partnerskap med språkopplæringsgiganten Babbel samt utviklingen av verdens første kurs i nynorsk med talegjenkjenning. Martin var veileder for 2 masteroppgaver, en innen AI og en innen UX/UI design. AI oppgaven vant årets AI masteroppgave 2022. Videre engasjerte Martin seg i backendutviklingen til Capeesh i .Net for å utvide kompetansen. Som ekstra engasjement for bedriften lærte Martin seg i tillegg Hubspot, Tripletex, SoMe platformer og Wordpress for å bistå administrasjonen med automatiserte salgskampanjer, fakturering, markedsføring og nettsideutvikling.

Utdannelsen begynte på NTNU Gjøvik med bachelor i spillprogrammering med hovedfokus på C++ og game engines (Unreal og Unity). Bacheloroppgaven ble til en rullestolsimulator i VR utviklet i Unity og C# til hensikt for opptrening og rehabilitering. Deretter fullførte Martin en master i informatikk med AI spesialisering. Første året på masteren utviklet han en elektrisk førerløs racerbil med Revolve NTNU. Masteroppgaven ble skrevet for kjøreskolen Way AS til hensikt for å utvikle en autonom kjørelærer.

Martin er en trivelig og jordnær utvikler med mye engasjement og arbeidskapasitet som er veldig glad i å hjelpe folk rundt seg. Han liker å tenke helhetlig og pragmatisk når han utvikler nye løsninger.

Les mer

Utvalgte oppdrag

Oppdrag

2024 -

2025

Mattilsynet

Fullstackutvikler

2023 -

2024

Mattilsynet

Backendutvikler

2020 -

2023

Capeesh

Lead Utvikler, Salg og customer success

2019 -

2020

Way AS

Utvikler

2018 -

2019

Revolve NTNU

Tech Lead og Utvikler

2024 -

2025

Mattilsynet

Fullstackutvikler

2023 -

2024

Mattilsynet

Backendutvikler

2020 -

2023

Capeesh

Lead Utvikler, Salg og customer success

2019 -

2020

Way AS

Utvikler

2018 -

2019

Revolve NTNU

Tech Lead og Utvikler

2024 -

2025

Mattilsynet

Fullstackutvikler

2023 -

2024

Mattilsynet

Backendutvikler

2020 -

2023

Capeesh

Lead Utvikler, Salg og customer success

2019 -

2020

Way AS

Utvikler

2018 -

2019

Revolve NTNU

Tech Lead og Utvikler

2024 -

2025

Mattilsynet

Fullstackutvikler

2023 -

2024

Mattilsynet

Backendutvikler

2020 -

2023

Capeesh

Lead Utvikler, Salg og customer success

2019 -

2020

Way AS

Utvikler

2018 -

2019

Revolve NTNU

Tech Lead og Utvikler

Utvalgte kurs og sertifiseringer

Kurs og sertifiseringer

Reactive Application With Spring WebFlux Framework

Kompetanse

REST API

Terraform

SOAP

Hibernate

ID-Porten

Natural Language Processing (NLP)

Tripletex

Wordpress

Azure Active Directory

Maskinlæring

React

Azure Blob Storage

JSON

Kotlin

OAuth2

TypeScript

Docker

Google Cloud Platform

PostgreSQL

Microservices

C#

.NET

Git

node.js

GitHub

Spring Boot

Infrastructure as Code (IaC)

Github Actions

CQRS

Protobuf

GCP Secret Manager

Terragrunt

Azure Speech Recognition

Azure OAuth2

Gamification

NATS

GCP Cloud Storage

Robot operating system

Vite

Eppo

nginx

Unity

Ephyto-hub

Hubspot

Footer Logo

Når riktig partner utgjør all forskjell



822 704 042

Pløens gate 7

0181 Oslo

hei@alv.no

+47 91 92 92 18

Copyright ©2025. All rights reserved.

Footer Logo

Når riktig partner utgjør all forskjell



822 704 042

Pløens gate 7

0181 Oslo

hei@alv.no

+47 91 92 92 18

Copyright ©2025. All rights reserved.

Footer Logo

Når riktig partner utgjør all forskjell



822 704 042

Pløens gate 7

0181 Oslo

hei@alv.no

+47 91 92 92 18

Copyright ©2025. All rights reserved.

Footer Logo

Når riktig partner utgjør all forskjell



822 704 042

Pløens gate 7

0181 Oslo

hei@alv.no

+47 91 92 92 18

Copyright ©2025. All rights reserved.